Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Handlujący ducha nie gaszą

Co słychać na rynku ciężarówek używanych?
6 września 2019

Klienci DBK mogą wybierać pośród 450 pojazdów

Marcin Kardas (Autovista): Największym zainteresowaniem cieszą ciągniki siodłowe Euro 6, głównie z roku 2015

Łukasz Rafałko (Albor): – Dużym atutem naszej oferty, docenianym przez kupujących, jest możliwość indywidualnego negocjowania warunków gwarancji na pojazdy używane

Firma ALBOR od niedawna eksponuje oferowane pojazdy MAN TopUsed na nowym placu

W ofercie używanych pojazdów ciężarówych Grupy DBK dominują DAF-y

Starsze pojazdy Duna Truck sprzedaje m.in. do Afryki; na zdjęciu – nabywcy z Burkina Faso

Łukasz Wojnar (TruckStore): – Od pewnego czasu obserwujemy u naszych klientów pewną rezerwę w podejmowaniu decyzji zakupowych

OK Trucks oferuje głównie używane ciągniki siodłowe IVECO Stralis, najczęścieju w wersji AS 460, z lat 2014, 2015 i 2016

Piotr Winiarski (OK Trucks): Pojazdy pochodzą z gwarantowanych odkupów, po kontraktach serwisowych

Cztery używane Kamazy 65115 6x4 z 2018 r. czekają na akcję „ZIMA” - można je kupić lub wynająć

Redos oferuje pojazdy używane pochodzące w większości z krajów zachodnich

Demonstracyjny Kamaz wywrotka 6x6 typ 65111 do sprzedaży trafi dopiero w przyszłym roku

Ponieważ Redos jest autoryzowanym partnerem serwisowym MAN, przedsiębiorstwo skupia się na pojazdach właśnie tej marki

Kilka ostatnich miesięcy pokazuje problemy branży ciężarowej w Polsce. Można zaobserwować wahania wśród nabywców pojazdów, co wynika m.in. z pogorszenia koniunktury u naszych zachodnich sąsiadów. Jednak firmy zajmujące się skupem i sprzedażą ciężarówek i dostawczych samochodów używanych ducha nie gaszą.
– Statystyki jeszcze tego nie wykazują, ale popyt na nowe pojazdy zaczyna spadać – twierdzi Marcin Kardas z Autovista Group (wiodący europejski dostawca rozwiązań służących do identyfikacji i wyceny wartości rynkowej pojazdów oraz autorytet w wydawaniu opinii o rynku pojazdów używanych dla firm konsultingowych, instytucji rządowych oraz mediów). – Pojawiają się też rezygnacje z wcześniej zawartych kontraktów, co jest ewidentnym sygnałem narastających problemów w transporcie międzynarodowym. Trzeba tu pamiętać o słabnącej koniunkturze w Europie Zachodniej, a szczególnie w Niemczech. Polski wzrost gospodarczy nie jest w stanie podtrzymać sprzedaży nowych ciężarówek, ponieważ rynek krajowy jest obsługiwany głównie przez pojazdy używane. – Sprzedaż samochodów używanych również przeżywa problemy – dodaje M. Kardas. – Duże ilości pojazdów na placach i słabnący popyt wywołują przecenę. Dodatkowo nakłada się na to tradycyjnie słabszy okres wakacyjny. To wszystko przekłada się na problemy ze sprzedażą. Największym zainteresowaniem cieszą ciągniki siodłowe Euro 6, głównie z roku 2015. Nie dotyczy to ciągników typu low- deck, na które popyt słabnie, co świadczy o problemach w transporcie międzynarodowym i branży automotive. Norma Euro 5 jest coraz rzadziej wybierana, także do obsługi tras krajowych, głównie ze względu na wiek i przebieg. Popyt występuje tylko na pojazdy z końca produkcji, z lat 2012-2013. Dobrze wartość trzymają tylko pojazdy budowlane, niezależnie od wieku, ze względu na znikomą podaż. Wszystkie sygnały płynące z rynku świadczą o słabnącej koniunkturze gospodarczej. Aktualna sytuacja jest raczej początkiem dłuższego trendu, niż chwilowym zachwianiem popytu. Po kilku latach hossy na rynku ciężarówek nadchodzi cykliczna weryfikacja i w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych spadków wartości oraz zastoju sprzedaży nowych i używanych samochodów ciężarowych. Firmy zajmujące się skupem i sprzedażą pojazdów używanych jednak robią swoje, wzbogacają ofertę, podnoszą jakość usług, widać, że ich właściciele myślą perpektywicznie, nie poddają się okresowym wahaniom na rynku.

Na sukces trzeba zapracować

Wałecka firma ALBOR Sp. z o.o. Sp. k. na początku roku otworzyła nową placówkę, dedykowaną sprzedaży pojazdów użytkowych MAN TopUsed. – Zapewnia ona wygodę kupującym i możliwość prezentacji stale zmieniającej się oferty, w której znajdują się zarówno nowe, jak i używane ciągniki siodłowe, naczepy, pojazdy ciężarowe (np. wywrotki czteroosiowe) i specjalistyczne (chłodnie, podwozia do zabudowy, itp.) – mówi Łukasz Rafałko, wiceprezes spółki. – Wysokiej klasy specjaliści służą na miejscu wszelką pomocą – wyjaśniają szczegóły techniczne, udostępniają historię pojazdów, umożliwiają jazdę próbną, uzgadniają opcjonalne wyposażenie, a także negocjują warunki sprzedaży, pomagając jednocześnie w uzyskiwaniu ciekawych ofert finansowania (leasing, kredyt). Z pewnością dużym atutem naszej oferty, docenianym przez kupujących, jest możliwość indywidualnego negocjowania warunków gwarancji na pojazdy używane. Firma udziela gwarancji na najważniejsze podzespoły (silnik, układ przeniesienia napędu – skrzynia, wał, most), ale na życzenie klienta również gwarancji obejmującej cały pojazd i wszystkie ewentualne usterki. Oczywiście taka usługa ma swoją cenę, ustalaną indywidualnie w zależności od ceny i rocznika pojazdu. ALBOR zajmuje się sprzedażą pojazdów, początkowo wyłącznie używanych, szczególnie przeznaczonych do transportu drewna, od kilkunastu lat. Oferta była stopniowo poszerzana, dostosowywana do wymagań zmieniającego się rynku. Obecnie dominują nowe i używane ciągniki siodłowe i naczepy, których firma sprzedaje ponad 400 rocznie. Stawia to ALBOR w pierwszym rzędzie firm zajmujących się taką sprzedażą w Polsce. Zostało to również dostrzeżone i docenione przez firmę MAN Truck&Bus Polska przyznaniem logo MAN TopUsed, o czym pisaliśmy w kwietniu. Doświadczeni pracownicy działu sprzedaży pojazdów dbają o systematyczne poszerzanie oferty, utrzymując bardzo dobre kontakty z dostawcami z całej Europy. Zdarzają się również przypadki poszukiwania dla klienta konkretnego pojazdu, specjalistycznego czy w niestandardowej specyfikacji. Najnowszą ofertą, właśnie wprowadzaną, będzie sprzedaż nowych i używanych samochodów dostawczych i osobowych z gwarancją. Będzie ona prowadzona „pod dachem”, w budynku będącym własnością ALBORU, na powierzchni około 1.200 m2, w tym około 200 m2 powierzchni wystawowej salonu oraz 1.000 m2 magazynu. Prezesi sygnalizowali w kwietniu zamiar budowy dodatkowej hali warsztatowej. Jak się dowiedzieliśmy, prace już ruszyły. Został wybrany główny wykonawca, umowa z którym przewiduje postawienie hali do końca stycznia 2020 r. Teraz pozostaje oczekiwać na otwarcie, przewidywane na wiosnę przyszłego roku. Nowa hala będzie dedykowana głównie naprawom powypadkowym pojazdów, które z reguły trwają dłużej od standardowych napraw czy bieżącej obsługi. Utworzone nowe stanowiska warsztatowe pozwolą więc jednocześnie na zwiększenie mocy przerobowych dotychczasowej infrastruktury, co ma służyć lepszej i płynnej obsłudze klientów. Kolejnym krokiem milowym będzie zapewne planowane otwarcie serwisu w Koszalinie.

Ciągniki siodłowe nadal na topie

Najczęściej wybieranym segmentem wśród pojazdów używanych w ofercie DBK są ciągniki siodłowe. – Ich sprzedaż utrzymuje się na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku – zapewnia Marcin Kwiatkowski, dyrektor administracji/ dział sprzedaży pojazdów używanych-ciężkich w Grupie DBK. – Również sprzedaż używanych naczep kształtuje się na tym samym poziomie jak w 2018 roku. Ponadto obserwujemy wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych, gdzie przekrój tego segmentu jest dosyć szeroki – są to chłodnie, hakowce, BDF oraz specjalistyczne pojazdy. Prowadzimy także sprzedaż za granicę – do krajów Unii Europejskiej oraz poza UE, gdzie widać wyraźne ożywienie, jeśli chodzi o sprzedaż pojazdów używanych. Nasza oferta jest szeroka i urozmaicona – na obecną chwilę nasi klienci mogą wybierać pośród 450 pojazdów. Tym samym jesteśmy jednym z największych dealerów pojazdów używanych w Polsce. Prowadzimy sprzedaż stacjonarną w całej Polsce – kolejne punkty sprzedaży DBK Used pojawiają się wraz z nowymi oddziałami Grupy DBK, ostatnio m.in. w Suwałkach. Pojazdy pozyskujemy zarówno z zagranicy, jak i z Polski. Pochodzą z rzetelnego źródła, bo z naszego wynajmu DBK Rental oraz od producenta DAF Trucks Polska – najczęściej po kontraktach serwisowych. Zagraniczne pojazdy pochodzą z sieci sprzedażowej DAF, więc w tym przypadku również mamy pewność, że zakupione egzemplarze będą dobrym sprzętem. Dokładamy starań, aby pojazdy były jak najwyższej jakości, więc oprócz zaufanych źródeł, stawiamy na odpowiednie sprawdzenie pojazdów w naszych autoryzowanych punktach serwisowych, z uwzględnieniem komputerowego badania silnika, czy weryfikacji przebiegu pojazdu. Do sprzedaży przekazujemy sprawne pojazdy z ważnymi badania technicznymi oraz bez uszkodzeń. Dodatkowo posiadamy w ofercie gwarancje dealera (w przypadku pojazdów używanych lekkich) na okres 3 lub 6 miesięcy, dzięki czemu klient może jeszcze bardziej czuć się bezpiecznie i pewnie podczas zakupu. Kolejnym kanałem sprzedaży cieszącym się coraz większą popularnością wśród klientów jest Giełda Grupy DBK. To serwis z ofertami sprzedażowymi pod adresem www.gielda.grupadbk.com, gdzie użytkownicy mogą zakupić pojazdy drogą online – szybko i bezpiecznie. Co ważne, użytkownicy tam znajdą używane pojazdy ciężarowe, dostawcze i naczepy w systemie aukcyjnym oraz kup teraz. Mając na uwadze obowiązującą w Grupie DBK filozofię Total Care, każdy klient może liczyć na kompleksową obsługę podczas sprzedaży pojazdu używanego – różne opcje finansowania pojazdu, ubezpieczenie oraz rozbudowana sieć serwisowa w całej Polsce, gdzie użytkownicy pojazdów mogą liczyć na fachową obsługę. Jednym z ostatnich sukcesów DBK jest rozpoczęcie sprzedaży na nowym rynku – w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pojazdy używane w ofercie DBK to w większości „młode roczniki” – 2015-2017, więc samochody wraz z kontraktem serwisowym obniżającym koszt eksploatacji oraz takimi systemami jak telematyka, która umożliwia właścicielom swobodne kierowanie flotą. Grupa DBK prowadzimy również sprzedaż używanych pojazdów lekkich – Nasza oferta rozwija się dynamicznie, podążając za oczekiwaniami rynku – zapewnia Jacek Chodasewicz, szef sprzedaży używanych pojazdów lekkich w Grupie DBK. – Podobnie jak w przypadku pojazdów ciężkich, tu również prowadzimy sprzedaż stacjonarną – pojazdy lekkie „z drugiej ręki” sprzedajemy w trzech lokalizacjach, w woj. mazowieckim, śląskim i wielkopolskim. Oczywiście ważnym kanałem sprzedaży jest serwis internetowy Giełda, gdzie użytkownicy mogą wybierać spośród kilkudziesięciu ofert samochodów o różnych specyfikacjach. Oprócz pojazdu klient może u nas uzyskać finansowanie oraz zakupić ubezpieczenie. Aktualnie mamy w ofercie bardzo atrakcyjne ubezpieczenie, gdzie pakiet OC/AC/ NW oferujemy już od 2 999 zł dla wybranych pojazdów 3-4 letnich. W przypadku pojazdów lekkich pozyskujemy nowe egzemplarze na polskim rynku, zawsze sprawdzając historię i stan techniczny pojazdu w jednym z naszych serwisów. Zdarzają się również pojazdy importowane, ale znacznie rzadziej. Największym zainteresowaniem cieszą się ostatnio pojazdy stosunkowo młode do trzech lat, z małymi przebiegami (optymalnie do 100 000 km), z udokumentowaną historią serwisową, pochodzące z rynku krajowego. Biorąc pod uwagę markę pojazdu, na Giełdzie oraz w naszych ofertach króluje marka IVECO, ale również pojawiają się inni producenci: m.in. VW, RENAULT, FIAT.

Pomagają pozbyć się starszych pojazdów

Na kilkunastoletnie albo jeszcze starsze pojazdy ciężarowe nie ma wielu amatorów na rynku krajowym. Jednak posiadacze „staruszków” mogą je korzystnie sprzedać, dzięki firmie Duna Truck (Dzwonowo, koło Człopy), która skupuje takie wysłużone ciągniki siodłowe, samochody ciężarowe i naczepy, z przeznaczeniem przede wszystkim na eksport. Jak informuje Łukasz Dubik, właściciel firmy, nie ma ograniczeń wiekowych pojazdów. Zdarzają się nawet ponad 20-letnie. Spektakularnym przykładem był 30-letni MAN, który sprzedano do Nigerii. Na tym polega cały pomysł przedsięwzięcia, aby pozyskiwać stosunkowo tanie auta, na które jest popyt w niektórych krajach. – Skupujemy pojazdy ciężarowe w całej Polsce – mówi Łukasz Dubik. – Sami odbieramy je od klientów. Dojazd zajmuje nam maksymalnie 24 godziny. Posiadacze pojazdów na sprzedaż mogą zgłaszać ofertę telefonicznie, mailowo, bądź wypełniając formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej. Nasz zespół kontaktuje się z klientami i proponuje atrakcyjne warunki odkupu. W zasadzie firma skupuje pojazdy sprawne, na chodzie, sporadycznie zdarza się, że są odkupywane takie do naprawy. Wszystkie natomiast są przygotowywane do odsprzedaży. Jeśli trzeba, poleruje się kabiny, uzupełnia braki w elementach karoserii, maluje, odświeża koła. Plac ekspozycyjny od dwóch lat usytuowany jest w miejscowości Dzwonowo, 50 m od głównej trasy krajowej (DK 22) Gdańsk- -Kostrzyń. Świetna lokalizacja spowodowała, iż pojawia się tu coraz więcej klientów. – Sprzedaż pojazdów ukierunkowana jest głównie na eksport, tzn. wysyłamy pojazdy ciężarowe na cały świat, czyli m.in. do krajów afrykańskich i do Ameryki Południowej – uzupełnia szef Duna Truck. – Sprzedajemy również pojazdy do krajów europejskich i do Azji. Ciekawym przypadkiem była sprzedaż Scanii na Wyspy Kanaryjskie. Firma ma w swojej ofercie coraz to nowsze pojazdy, dzięki czemu rośnie liczba krajowych nabywców. Jeszcze do niedawna dotyczyło to zaledwie 10-15 proc. transakcji, a obecnie krajowi nabywcy stanowią już około 25 proc. Duna Truck przyjmuje też pojazdy klientów w rozliczeniu, czyli możliwa jest zamiana na nowsze. Na placu zazwyczaj jest ponad 30 pojazdów do wyboru. Przedstawiciele Duna Truck pomagają klientowi znaleźć odpowiadającą mu ofertę leasingową.

Najwięcej po wynajmie długoterminowym

W dwóch placówkach w Polsce (Nadarzyn koło Warszawy i Komorniki koło Poznania) oraz w 25 pozostałych placówkach w Europie klienci mogą wybrać spośród szerokiej gamy produktów Mercedes-Benz Trucks. Aktualnie w kraju głównym źródłem pozyskiwania pojazdów jest ich odkup (tzw. Buy Back) po wynajmie długoterminowym. TruckStore Polska sprowadza pojazdy z zagranicy sporadycznie, kiedy klienci poszukują modeli czy wersji rzadko spotykanych w obrocie krajowym. Przykładem może być Atego do transportu dystrybucyjnego, czy ciągniki w nietypowych wersjach. Każdy z pojazdów po przyjechaniu na plac TruckStore jest dokładnie przygotowywany do odsprzedaży zarówno pod względem wizualnym, jak i mechanicznym. Ciągniki przechodzą przez ścieżkę diagnostyczną, wykonywaną przez mechaników z autoryzowanych serwisów Mercedesa, podczas której ustalany jest zakres wymaganych napraw. TruckStore oferuje wykupienie 12- i 24-miesięcznej gwarancji na pojazdy nie starsze niż 6 lat oraz 6 miesięcznej gwarancji na pojazdy z większymi przebiegami. Cieszy się ona dużą popularnością wśród klientów, obejmuje między innymi silnik, skrzynię biegów, osie napędzane i zespół wałów. Zabezpiecza użytkownika przed ewentualnymi kosztami niespodziewanych napraw. Według Łukasza Wojnara, Head of Truck- Store (sieć używanych pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz) z Mercedes-Benz Trucks Polska Sp. z o.o. rynek pojazdów ciężarowych w tym roku nie jest łatwiejszy niż w latach poprzednich. – Od pewnego czasu obserwujemy u naszych klientów pewną rezerwę w podejmowaniu decyzji zakupowych, ze względu na niepewność w branży i zmienne dane ekonomiczne z różnych krajów europejskich – mówi Łukasz Wojnar. – Niemniej cały czas mamy zapytania ofertowe, tak więc nie przewidujemy jakiegoś znacznego zachwiania do końca roku. Ceny pojazdów używanych spadają od kilku lat i jak na razie nie widzimy zmiany tego trendu. W średniej perspektywie poziom cenowy powinien się jednak ustabilizować, gdyż większość producentów wprowadziła jakiś czas temu ograniczenia w ilości odkupów gwarantowanych na pojazdy nowe. Szukamy też innych rynków zbytu, w tym poza Unią Europejską. Powoli odbudowuje się popyt na nasze pojazdy na Bliskim Wschodzie, jednak oczekiwania cenowe klientów z tego regionu nie zawsze odpowiadają naszym możliwościom rabatowym. Szukamy atrakcyjnych form finansowania. Wynajem jest również opcją, która zyskuje na popularności, także u konkurencji zajmującej się pojazdami używanymi.

Z kompleksową opieką po zakupie

OK TRUCKS, marka zajmująca się sprzedażą i marketingiem używanych pojazdów certyfikowanych przez Iveco, posiada szeroką ofertę pojazdów z gwarancją i certyfikatem Iveco. Pojazdy są poddawane szeregowi badań i kontroli. Z myślą o zróżnicowanych potrzebach klientów są podzielone na trzy kategorie – Premium, Comfort i Basic – zależnie od indywidualnych właściwości, jak wiek, przebieg, zużycie ogumienia i wymagany zakres napraw. Profesjonalny zespół pomaga każdemu klientowi wybrać używany samochód ciężarowy najlepiej pasujący do jego potrzeb i budżetu, a także dobrać gwarancję, finansowanie i opiekę mobilną. Jak informuje Piotr Winiarski, regionalny menedżer sprzedaży pojazdów używanych, OK Trucks oferuje głównie używane ciągniki siodłowe IVECO Stralis. Najczęścieju w wersji AS 460, z lat 2014, 2015 i 2016. Pojazdy pochodzą z gwarantowanych odkupów, po kontraktach serwisowych. Są to auta ze znaną historią, przy przyjmowaniu każdy przebadany przez niezależnych ekspertów TUV/DEKRA. Ofertą handlową jest najem roczny i dwuletni oraz 3-letni leasing z gwarantowanym odkupem IVECO. Najniższa rata w finansowaniu fabrycznym IVECO Capital wynosi 450 euro netto (36 miesięcy, wpłata początkowa 15%, raty miesięczne, limit kilometrów 120.000 km/rok. Największą popularnością wśród klientów cieszy się oferta „Iveco z 2014”. Klienci doceniają to, że dostają pojazdy w pełni przygotowane do drogi, zgodnie z dewizą: Wsiadasz i jedziesz! Samochody w ofercie Premium z 2014 r. otrzymują roczną gwarancję i komplet nowych opon. Pojazdy Premium z 2015 r. – dwa lata gwarancji na układ napędowy. Ciekawa jest oferta gwarancji OK Trucks. IVECO Elements, gwarancja na pojazdy OK Trucks Premium to szeroki zakres spersonalizowanych usług serwisowych służących do utrzymania w idealnym stanie kupionego używanego pojazdu Iveco kategorii Premium. Klient może wybrać poziom serwisu i kosztów stałych na miarę swoich potrzeb i możliwości. Gwarancja zapewnia w razie awarii możliwość korzystania z sieci 2000 punktów pomocy drogowej wykonujących naprawy, przez całą dobę i wszystkie dni w roku. Przedstawiciele Ibveco zwracają uwagę na elastyczność wyboru dowolnej kombinacji głównych „elementów” wchodzących w skład ogólnej oferty, aby klient mógł sam utworzyć taki pakiet, jakiego potrzebuje. Drive line obejmuje naprawy silnika, układu wtryskowego, skrzyni biegów, wału napędowego, osi. Maintenance - przeglądy, smarowanie oraz wymiana olejów i płynów zgodnie z podręcznikiem serwisowania i napraw. Extra drive line - wszystkie naprawy z wyjątkiem silnika, układu wtryskowego, skrzyni biegów, wału napędowego, osi, \nNp. instalacja elektryczna. Wear - sprzęgło, hamulce, klocki, tarcze hamulce, bębny (przetaczanie), uszczelka bębna hamulcowego. Także kupując pojazd OK Trucks Comfort klient może wybrać gwarancję ważną w całej Europie. Obejmuje główne podzespoły układu napędowego, układu zawieszenia, kabiny i podwozia, włącznie z elementami złącznymi ramy pomocniczej. Dostepna jest dla pojazdów nie starszych niż 5 lat. Okres ważności 12 miesięcy. Serwis „Mobility Care” to gwarancja spokoju w przypadku awarii pojazdów używanych OK TRUCKS poprzez zapewnienie holowania i naprawy wszystkich pojazdów użytkowych. Mobility Care można również łączyć z gwarancją fabryczną Iveco na układ napędowy. Obejmuje całą Europę poprzez autoryzowaną sieć serwisową. Czas obowiązywania - do 3 lat od aktywacji usługi.

Budowlanych jak na lekarstwo

Kamaz Polska zajmuje się również sprzedażą pojazdów używanych jednak rynek tych pojazdów jest bardzo mały. Obecnie ma dwa place wystawowe, w Krakowie i Wrocławiu, ale używanych pojazdów jest tu jak na lekarstwo. – Spowodowane jest to tym, że sprzedajemy w większości pojazdy budowlane i specjalne, czyli o podwyższonej wytrzymałości – mówi Wojciech Traczuk, dyrektor handlowy Kamaz Polska. – Skupujemy każdy pojazd naszej marki powyżej 2010 roku, zarówno od klientów, którzy wymieniają dany pojazd na nowy jak i od klientów, którzy chcą po prostu sprzedać pojazd. Kłopot w tym, że tych pojazdów jest bardzo mało (dosłownie 2-3 sztuki w roku). Z jednej strony należy się cieszyć – jeżeli nikt nie sprzedaje tej marki to znaczy, ze pojazdy są bezawaryjne i dalej dobrze służą swojemu właścicielowi. Z drugiej strony Kamaz jest teraz w cenie. Za używaną 8-letnią wywrotkę uzyskujemy ceny powyżej 80 tys. zł, co oznacza tylko 50% spadek wartości pojazdu od momentu jego zakupu. Jest to rzecz niespotykana przy innych markach. Oczywiście nasze pojazdy pochodzą z pewnej ręki (od naszego klienta), samochody są u nas serwisowane w zasadzie przez cały okres eksploatacji. Serwis Kamaza jest na tyle tani, że rzadko klienci rezygnują z ASO. Klient dostaje też od nas miesięczną gwarancję rozruchową i roczną rękojmię na wady ukryte. Zapewniamy też w dalszym ciągu serwis i części zamienne tego pojazdu. – Obecnie na naszym placu są cztery samochody używane - model 65115 6x4 z 2018 r, przygotowane pod akcję „ZIMA” – dodaje Wojciech Traczuk. – Można je kupić lub wynająć na okres zimy na korzystnych warunkach. Nie ma na polskim rynku wypożyczalni pojazdów tego typu. Oprócz typowo używanych pojazdów co roku posiadamy również w sprzedaży samochody demonstracyjne. Obecnie są to pełnonapędowa wywrotka 6x6 typ 65111 oraz dwuosiowa wywrotka nowej klasy z HDS z kabiną Mercedesa, model 5325 4x2. Te samochody - z niewielkim przebiegiem - są sprzedawane do 10% taniej, więc jest to naprawdę okazja. Klientów już nie brakuje, ale te egzemplarze sprzedamy dopiero w przyszłym roku.

Od zaufanych dostawców

W ofercie firmy Redos można znaleźć zazwyczaj kilkadziesiąt pojazdów. Jak informują przedstawiciele firmy, ponieważ Redos jest autoryzowanym partnerem serwisowym MAN, przedsiębiorstwo skupia się na pojazdach właśnie tej marki, ale coraz częściej proponuje też pojazdy innych marek, głównie w klasie emisji spalin Euro 5 oraz Euro 6. Auta w większości pochodzą z rynku zachodniego. Wszystkie pojazdy mają udokumentowaną historię serwisową. Redos bazuje na zaufanych dostawcach, z niektórymi współpracuje już ponad 20 lat, dzięki temu klienci mają pewność, że pojazdy pozbawione są wad prawnych. Z niektórymi niemieckimi dostawcami firma współpracuje od początku swego istnienia. Także jeśli chodzi o odkup pojazdów to rozwiązanie to nie jest w Redos obce. Jak dowiadujemy się w firmie, ostatnio coraz więcej klientów pragnie pozostawić swoje „stare” auto i tego samego dnia odjechać nowym, tak aby zniwelować przestój w pracy do minimum. Oczywiście wycena zależna jest od takich czynników jak przebieg, rok produkcji, wyposażenie, ogólna kondycja auta. – Stawiamy na zadowolenie klienta – słyszymy w Redos. – Bazujemy na stałej solidnej współpracy: jeśli kupisz u nas auto i będziesz z niego zadowolony, staniesz się naszą najlepszą reklamą! Nie zostawimy klientów w potrzebie – jeśli zdarzy się np. wypadek czy awaria, czyli najgorsze zmory właścicieli pojazdów ciężarowych to w takich sytuacjach zawsze staramy się pomóc. Jesteśmy pewni naszych produktów, dlatego w ramach indywidualnych ustaleń możemy na nie udzielić gwarancji zarówno naszej (z obsługą w Nowym Tomyślu) jak i honorowanej w całej EU. Wszystkie pojazdy używane są sprawdzane pod względem mechznicznym. Mimo że są starannie wybierane i w Redos znają ich historie, po dostarczeniu auta do siedziby firmy przechodzi ono ścieżkę diagnostyczną oraz diagnozę mechaniczną według standardu MAN . Jeśli konieczna jest naprawa, wymianę części robi się to niezwłocznie. Team serwisowy zna pojazdy MAN od podszewki. Tworzona jest szczegółowa specyfikacja, którą klient ma do wglądu podczas oględzin. Dopiero tak przejrzane auto może trafić do oferty. Ideą jest sprzedaż auta gotowego do pracy. Zdarza się, że nabywcy decydują się na kilkanaście aut jednorazowo. Jeśli chodzi o finansowanie, w Redos jest pełna dowolność, aczkolwiek firma ma doradców, którzy często przedstawiają ofertę lepszą niż ta, z którą przychodzi klient. Króluje leasing – tę formę najczęściej wybierają klienci. Istnieje możliwość udzielenia gwarancji na auto używane. Większość pojazdów sprzedawanych w Redos jest nią objęta. W ostatnim czasie zaoferowano też opcję gwarancji międzynarodowej, zbliżonej do tej dostępnej przy pojazdach nowych. Jest to oferta, która wyróżnia firmę na rynku. Redos jest sprawdzonym dostawcą u większości firm leasingowych, dlatego zakupy w Nowym Tomyślu odbywają się przy minimum formalności . Od dziewięciu lat firma jest również producentem zabudów pojazdów ciężarowych i przyczep własnej marki.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.