Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Bremach do zadań specjalnych

Samochody Bremach na polskim rynku
08.02.2008 00:00:00
Kilka tygodni temu na polskim rynku pojawiły się pojazdy włoskiej marki Bremach. Te nieduże samochody są przeznaczone do zadań specjalnych - ich głównym żywiołem jest ciężka robota w gospodarce komunalnej, energetyce czy też pożarnictwie. Mogą pełnić rolę śmieciarek, zamiatarek czy też wozów pożarniczych. To drugie wejście tej firmy do Polski. Sprzedawała ona u nas pojazdy pod koniec lat 90. Wszystkie pojazdy Bremacha zbudowane są na ramie. W każdym modelu jest to ta sama konstrukcja różniąca się tylko długością. Zbudowana jest z dwóch szyn podłużnych połączonych dwoma profilami poprzecznymi. Jak zapewnia producent, piaskowanie ramy przed malowaniem zapewnia jej odpowiednią ochronę przed korozją.
Bremach oferuje teraz u nas pojazdy z dwóch serii: X4 (światowy debiut w 2002 r.) i Xtreme (premiera w 2000 r.). Te pierwsze są głównie przeznaczone do eksploatacji w lżejszym terenie, np. jako pojazdy komunalne (zamiatarki, śmieciarki, pługi śnieżne itp.). Natomiast drugie znajdują zastosowanie w służbach, które potrzebują pojazdów o dużej dzielności terenowej (energetyka, straż pożarna, drogownictwo, leśnictwo). Bremachy tej serii mają większe kąty wejścia i zejścia oraz prześwit.
Podwozia i vany
W obu seriach są dwie wersje - 35 (DMC 3.500 kg) i 60 (DMC 6.000 kg) - które produkowane są jako podwozia pod zabudowę (z pojedynczą lub podwójną kabiną) oraz w nadwoziu typu van. Podwozia obu serii oferowane są w trzech rozstawach osi: 2.600, 3.000 i 3.400 mm. Pojazdy z nadwoziem typu van są dostępne tylko z jednym rozstawem osi (3.000 mm), ale za to różnice występują w liczbie drzwi oraz przeznaczeniu samochodu. Dwudrzwiowe vany mają w środku dwa miejsca siedzące, a reszta zabudowy jest zakrytą ładownią. Vany czterodrzwiowe mają 5 lub 6 siedzeń plus krótką ładownię, zaś wersje sześciodrzwiowe mają tylko miejsca siedzące (8 lub 9).
Na ramie
Wszystkie pojazdy Bremacha zbudowane są na ramie. W każdym modelu jest to ta sama konstrukcja różniąca się tylko długością. Zbudowana jest z dwóch szyn podłużnych połączonych dwoma profilami poprzecznymi. Jak zapewnia producent, piaskowanie ramy przed malowaniem zapewnia jej odpowiednią ochronę przed korozją.
W zawieszeniu stosowane są sztywne mosty z resorami parabolicznymi, teleskopowe amortyzatory dwururowe oraz stabilizatory poprzeczne (tylne i przednie). Układ hamulcowy składa się z tarcz przy każdym kole (z przodu wentylowane). Wyposażeniem seryjnym jest system ABS, który podczas jazdy terenowej można wyłączyć.
Napęd terenowy
Do napędu Bremachów stosowane są dwa czterocylindrowe, 16-zaworowe turbodiesle Iveco spełniające normę Euro 4. Lżejsze modele 35 mają pod maską jednostkę o pojemności 2.286 ccm, która generuje moc 114 KM przy 3.900 obr./min, zaś jej maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm osiąganych przy 1.800 obr./min. W przypadku cięższych modeli 60 silnik ma pojemność 3.000 ccm, moc 146 KM przy 2.800 obr./min i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1.400 obr./min.
Stały napęd na obie osie (w proporcji 35 proc. przód, 65 proc. tył) jest przekazywany przez sześciobiegową, ręczną przekładnię ZF. Poruszanie się w terenie umożliwia czterostopniowy reduktor oraz blokada tylnej osi i międzyosiowa. Za dopłatą jest blokada przedniej osi.
Producent z Włoch
Początki firmy Bremach sięgają końca lat 50., kiedy to połączyły się dwa przedsiębiorstwa: Fratelli Brenna i Aermacchi. Na początku produkowała małe, trzykołowe pojazdy dostawcze, aby z czasem wyspecjalizować się w wielozadaniowych samochodach terenowych. Obecnie Bremach wytwarza ponad 240 wariantów pojazdów o zróżnicowanym wyposażeniu specjalistycznym. Siedziba firmy zlokalizowana jest w mieście Brescia na północy Włoch, niedaleko Mediolanu. Polskim przedstawicielem Bremacha jest wrocławska firma Germaz.
Podstawowe wymiary i masy
Seria X4 Xtreme
Model 35 60 35 60
DMC (kg) 3.500 6.000 3.500 6.000
Rozstaw osi (mm) 2.600 3.000 3.400 2.600 3.000 3.400 2.600 3.000 3.400 2.600 3.000 3.400
Masa własna (kg) 2.085 2.100 2.125 2.300 2.315 2.340 2.250 2.265 2.290 2.465 2.480 2.505
Kąt natarcia (stopnie) 34 45
Kąt zejścia (stopnie) 37 42
Prześwit (mm) 220 290
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.