Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Wielton Jumbo - pod maszyny i gabaryty

Nowe naczepy Wieltonu
05.12.2008 00:00:00
Wielton zaprezentował nowe, trzy- i czteroosiowe naczepy Jumbo, przeznaczone do transportu maszyn oraz ładunków nienormatywnych. Nowe naczepy Wieltonu wyposażane są w hydraulicznie podnoszone i opuszczane najazdy (długość 3.700 mm). Do wyboru jest pompa ręczna lub elektryczna, tzw. power pack. Naczepy mają poszerzenia do 3.060 mm. Poszerzenia do tej samej szerokości mają również najazdy. To opcja przydatna przede wszystkim przy transporcie maszyn gąsienicowych.
Nowe niskopodwoziówki Wieltonu różnią się od dotychczasowych przede wszystkim konstrukcją ramy. Wykonaną z dwóch podłużnic zastąpiła jednobelkowa. Wpłynęło to m.in. na znaczne zwiększenie wytrzymałości pojazdu oraz obniżenie wysokości dolnego, tzw. właściwego, pokładu ładunkowego (ze stali i dębowych desek) z 950 do 920 mm nad podłożem. Nowe naczepy dostępne są w kilku wersjach wyposażenia. Do wyboru są trzy- i czteroosiówki, w wersjach o standardowej długości oraz rozciągane.
Cztery konfiguracje
Naczepy trzyosiowe dostępne są w dwóch wersjach układu jezdnego: z osią podnoszoną lub nie. W obu wariantach dwie pierwsze osie są stałe, a trzecia skrętna. Dwa rodzaje układu jezdnego mają też czteroosiówki. Do wyboru są naczepy z dwoma osiami stałymi i dwoma skrętnymi, bez osi podnoszonej oraz z trzema osiami stałymi, jedną skrętną i jedną podnoszoną.
Osie dostarcza ROR. Wkrótce, do wyboru, powinny pojawić się osie innych producentów. Niezależnie od konfiguracji układu jezdnego DMC naczep trzyosiowych wynosi 48.000 kg (18.000 kg na siodło i 30.000 kg na wózek), a czteroosiowych - 58.000 kg (18.000 kg na siodło i 40.000 kg na wózek).
Z najazdami i poszerzeniami
Pojazdy Wieltonu wyposażane są w hydraulicznie podnoszone i opuszczane najazdy (długość 3.700 mm). Do wyboru jest pompa ręczna lub elektryczna, tzw. power pack. Naczepy mają poszerzenia do 3.060 mm. Poszerzenia do tej samej szerokości mają również najazdy. To opcja przydatna przede wszystkim przy transporcie maszyn gąsienicowych.
Naczepy mają komplet tabliczek i lampek do transportu ładunków nienormatywnych. Jumbo można zamówić w wersji rozciąganej. Teleskopowa rama umożliwia wydłużenie pojazdu o maksymalnie 5 m, co 0,5 m, do długości 18,6 m. Tył naczepy jest ścięty, co ułatwia załadunek maszyn o małym prześwicie. W zderzaku zamontowane są rozkładane ręcznie podpory załadunkowe (w niskopodwoziówkach bez podpór przy załadunku trzeba podkładać pod zderzak drewniane pieńki). Ścięty z tyłu jest również balkon wyposażony w rant, umożliwiający założenie najazdów i wjazd maszyny. W przedniej części balkonu ulokowana jest skrzynia narzędziowa.
Burty balkonu wykonane są z aluminium.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.